Monday, July 12, 2010


19 dis 2009,cameron higland...

Lebih kurang jam 7 male we all sampai kat brinchang, dari pukul 5 ptg dok jem kat atah bukit,,,,cian cousin aku drive, huhuhu....sib baik keto auto, kalu x abih lar,,,,,hihihi.....
Waktu kat brinchang, kaki aku kebas,hahaha....sejuk sangat sampai kaki kebas,,,,hik3....aku da risau nih....ramainya orang hjung minggu,,,eh yea lar cuti skolah....ramai yg dtg bercuti...xketinggalan lar aku yg memang gatal amik cuti pahtu dtg plak cni kan,,,,aku and cozen p lar jelajah bandar brincang pegi cari hotel utk menginap, dari satu hotel ke satu hotel, tapi hampa,,,,housefull,full,full,,,,,ermmmm...............abih lar kami nak tido mane male nih???????last2 kami stop dulu pencarian mencari hotel, kami pegi make, da lapar nih dari tghari td g xmake,,,,
Lepas abih make kami teruskan usaha menjejaki hotel tuk menginap.................area brinchang sume penuh, so kami amik keputusan untuk cari hotel or apartment tuk menginap kat tanah rata,,,,,
Bukan men g, waktu perjalanan ternampak signboard strawbery park resort so kami follow lar....sampai lar atah bukit nun jauh kat sane, jalan dia puhhhh seram giler, tapi konon r berani nek gak,,,,pahtu park keto, berjalan lar dengan ayu nih,,, tnya lar pekeje kat ctu,,,,”ada bilik kosong x?” answer “sory tuk duo xder, 5 org ader...”kami tnya “brape ye?” “seven seven three + three.....” the answer...............hahhhhhh????????dalam ati r jawab camtu....mak i mahalnya, sib baik ayu lagi,,,hahahaha....................and then tahu x apa jadi pastu,,,,,,,,,,,,,kami pom chow dari situ,meneruskan pencarian kami nih....kami menuju ke tanah rata, park keta pahtu terus mencari kat area situ....singgah kat kedai beli bateri kamera, kami tanya pekeje kat situ tahu x mane2 hotel kat sini???....dia cakap xtahu,,,,,,,,,,,,,,aduh dah letih nih, dah penat, sakit kepala lagi,....xtahu apa nk jadi ngan kami nih,,,dah lar berdua....xkenal sape2...
So muka da seposen nih, dok pk nk g mane,,,cari masjid lar kalu camnih,,,suddenly...............
Ada sorang mamat nih datang, tnya kami cari hotel ker?...haah kami cari tempat nk nginap nih...so dia pelawa menginap ngan budak2 kursus dia, pompuan, diorg kat apartment....sume pompuan boleh lar kalu u nk tumpang kat sane....
Alamak?????Boleh caya ke mamat nih....
Tapi xpe...boleh kot,,,,alhamdulillah. Berkat usaha tidak hampa, allah tolong kite dalam kesusahankan.....aku n cozen aku menginap di PRIMA VILLA,,,,,,,,,,,,exklusif gak tido male nih,,,,,,,,,nih........leganya, finally kami dapat berlindung di bawah atap yg berbumbung batu nih,,,hihihihi......
Nyenyaklar tido sampai byk sangat aku mimpi.............hahahaha,,,,penat punya pasal,,,mengarut2 aku mimpi,,,smpai lar tersedar pagituh, aku bngun aku mimpi ropenya, ingtkan betul,,,,,.......lepas solat subuh kami bersiap2 tuk kuar....so aku teruskan journey aku nih,....
1st aku ker tea shop,,,,,sempAT BERGAMBAR SAKAN KAT SANE, SHOPPING CKIT.....kejap jer kat saner,,,,,,,,
Second,,,,,kami ker MARDI,,,,,aku penah pegi sebelum nih tp masa tuh aku upper six tahun 2003....da lamer dah,,,,kat saner byk sangat bunga2an....aku suke bunga, macam2 bunga ader,,,ape lagi bergambar r ngan bunga, nk bergambar ngan bf xder, so ngan bunga pom jadilar,,,,hahaha..............




No comments:

Post a Comment