Friday, July 16, 2010

oh!MY WALLET

Untuk n3 kali nie meme aku nk cite abih ape yg terjadi pada aku semalam....hihihi, mace biasa dah dok hostel of coz hjung minggu kelik kan kan kan...lebih kurang kul 3.40 ptg aku blik umh, adoi sungguh penat sampai aku tido2 ayam kat umh, si mak plak dok panggil,,,,,kaklong!kaklong!kaklong! sungguh bising....tapi nk kata ape kan, mak kite,huhuhu....so aku pegila kitchen ngan muka seposen...tolong masak nasik, ok mak...dok kat tepi tingkap g....dok koya3xxx,hihihi...

Bila aku toleh kat singki mak ngah basuh beras, aku tnya “td suh org masak nasik...”

“xpela, ma buat”

Oh...sungguh baik ati, hihihi...betul2 memahami aku yg wat3x penat....hahaha

Aku ke ruang tamu balik letak kepala atah kusyen terus sampai kayangan....

Tiba3xxxx....auttttt...terkejut aku dari tido, mak tarik hjg kaki...mmmm...malasnyer nk bangun...aku gosok mata aku tgk mak aku yg berdiri tegak macam bos...lalu berkata lah ia, tolong iron bj ayah...:)

Aku amik terus iron ngan muka xcuci....ngan air liur basi skali aku bg pewangi bj ayah, hahahaha...

Baru aku ingt arini nk g umh makcik ade kenduri arwah....aku xpegi pom rasa letih...rasa xsehat n mace2 lagi...so lepak umh jer lah...

Malamnyer mak aku kol suh p isi minyak katanya harga minyak nek esk...sungguh malas...tapi apakan daya nk xnak kena pegi jugak.....lebih kurang kul 9 malam aku pom kuar lah ngan adik, masing2 nek keta yg berlainan...aku nek keto aku, adik nek keta mak....dah siap isi, angah ajak aku g funfair, mace malas tp ikut kan jer lar, cian plak....ikutkan xmau coz ngah mengering sama kering ngan tuan punya badan, hihihi....

Aku pom parking la keto kat mobil...pastu aku cari my wallet....eh mane aku letak ni?????puas aku cari xdok....mmmm....letak kat maner ni, td ader....aku cube ingt kat mane...YA ALLAH!!!!!!aku letak wallet aku kat atah bonet depan keto...masyaallah, mace maner nie....xjadi pegi, aku terus blik...dalam perjalanan aku cari jer mane wallet kot2 jatuh masa perjalanan ke stesen minyak....puah cari xdok. Sampai kat umh aku cari lagi....xde....rasa nk nangis, nak pengsan pom ader, aku xkisah kalu duit ilang, yg penting kad pengenalan n lesen aku n kad2 bank....cari penyakit btul aku,,,,xpasal2 cari masalah kan kan kan....firstime ilang wallet mane penah, teringat aku kat eta...dia pom ilang wallet tapi jupe, aku harap nty jupe wallet aku, xputus aku sebut namamu YA ALLAH,,,berarap agar jupe lar my wallet....

Pastu aku masih xpuas ati, aku nek motor angah n angah skali ikut pegi cari plak...dale male2 aku beranikan diri cari,,,xjupe jugak....aku dah ilang penat coz wallet ilang, mata pom dah xngantuk pk kan my wallet jer....so aku kol ma gtau wallet ilang, ma suh pegi balai polis wat report, aku pegi lar wat report buke ape...meme riso tahap dewa, rasa nk marah jer...sampai Mr.A kol aku suh letak takut termarah die, kuang3xxxx....boleh tgk rrrr muka ore ilang wallet mace ne....xrilek langsung, panic giler....huhuhuhu

Dah siap sume report...aku balik, aku kol centre bank sume bank lar, mace org giler, meme giler dah aku rasa, hihihihi....aku tgk jam dah kul 1 mata still xleh nk lelap....aku pk kad kredit jer...yg len x,huhuhu........pandai sangat makcik ko guna kan, kang daa padan muka di buatnyer,,,,lalalaalala.....lebih kurang dekat kul 2 ade org kol mak aku, dia cakap wallet ade ngan dia....alhamdulillah syukur kepadamu YA ALLAH...besar sungguh kurniaan mu hingga aku xterkata bila dapat tahu wallet dah jupe, tp sedih jugak...duit yg berbentuk LOVE pemberian angah masa aku kt polisas dulu dah ilang, sungguh terkilan,tu lar satu2nyer kenangan aku sipe, yelar 7 jun 2004, angah kasi sampai sekarang aku simpan, arini dah ilang...huhuhu....

Xpela sekurang2nyer aku xrasa susah sume dah jupe tp kad mayban jer aku kena wat len, yg len aku dah on balik.....

Now, my wallet come back....lalalalala.....

Itular cerite aku....

Ps/: wat sesiapa yg suka sangat pegang wallet kat tangan, baik anda guna handbeg, xpom letak jer dalam poket...lagi selamat jange la jadi mace aku nih, sungguh cuai, ni gara2 xcited sgt,hahahaha....aku xlupe ape yg jadi semalam...hihihi

No comments:

Post a Comment