Monday, July 5, 2010

my lovely grandmum

untuk kali nie, kenape terasa aku akan kehilangan insan yang benar2 aku sayang,,,,demi tuhan aku amat menyayangi dia ya allah. masih kelihatan dia berdiri di hadapan aku, sambil tersenyum dan menghulurkan tangan dia tuk bersalam,,,,,aku sambut tangannya, aku cium tgn dia, aku paut leher dia, aku cium pp dia, dahi dia.

tapi ari nih aku xboleh melihat dia tersenyum, melihat dia bercakap seperti selalu,,,,suara dia yang nyaring x lagi aku dengar,,,aku tak mampu melihat dia, aku pasti menangis bila mengingati karenah dia n telatah dia,,,,hanya mampu melihat dia mengerang kesakitan menahan siksa dan penderitaan yg dia tanggung,,,sabar yea mok allah uji mok, dio nk tahu mok sabar n tabah macamner,,,,ngan ujian dia beri....

aku cuba membantu untuk ringan kan beban mu, namun kesakitan itu x mampu aku ilangkan hanya allah yg maha mengetahui isi hati aku di ketika nie...

ade yg begitu buat ati aku sedih, kalu ikut kan doktor suggest tuk mok wat operation...kami sekeluarga ngah bincang lagi....kata doc risikonyo 50/50....ya allah kalu itu boleh memberikan dia sihat nak saje aku setuju, tapi kalu ikutkan risiko itu aku tak sanggup, dia dah tua, umo dah lanjut,,,,xkan ngan umo macam tuh nk siksa dia.,,,kalu letak besi pom blum tentu lagi dia dapat jale ngan elok, lgpom dia dah xbleh buat kerja yg berat2....ya allah tabahkan ati keluarga aku, aku arap2 dia akan cepat sht,,,,mengingati dia membuat aku menangis,,,.....

No comments:

Post a Comment